torstai 23. huhtikuuta 2020

Tekoihymyilevät lierot


tekohymyilevät lierot
Sanna Marinin ja hänen ”hoitonsa” Markus Räikkösen suhde on merkillisellä pohjalla. Kun Markus Räikkösen työnantajaa hakee Bussiness Finlandilta tukirahoja, niin Markus ei ilmeisesti (muka) tiedä työnantajansa Markkinointiakatemian 48 000 tukihakemuksesta digitaaliseen asiakashankintaan hakuvaiheessa yhtään mitään, eikä hän ainakaan kerro asiasta Sannalle sanallakaan. Sanna saakin omien sanojensa mukaan tietää "häiriötilanteen" tukirahoista vasta sen jälkeen, kun ne oli myönnetty! OIKEASTI - USKOKOON KEN TAHTOO!
Tai ehkä Marin ja Räikkönen eivät keskustelu lainkaan kotonaan työasioista tai ajankohtaisista tapahtumista ja parisuhde rämpii puhumattomuuden vuoksi uusavuttomuuden suossa, mikä taas tietää pelkästään hyvää Marin ylistetyille kriisijohtamistaidoille!
Talouselämän mukaan sotku käy ilmi sen haltuunsa saamista sähköpostiviesteistä, joissa Markkinointiakatemian työntekijä markkinoi yhtiönsä tarjoamia digitaalisen asiakashankinnan palveluita toiselle yritykselle. Markkinointiakatemian työntekijä kertoo työsähköpostistaan lähettämässä viestissään, että yhtiö voi hakea omille asiakkailleen tukirahoja. Viestissä kerrotaan, että yhtiön tukirahahakemus­hanketta vetää Markus Räikkönen. Viestissä korostetaan erikseen Räikkösen olevan pääministerin puoliso, lehti kertoo. SILLOIN ON TAOTTAVA, KUN RAUTA ON KUUMAA!
Kun Markkinointiakatemian toimitusjohtaja Mikko Pulkkilakertoi Talouselämälle, että ”tässä on kyse yksittäisen ihmisen toiminnasta”, niin hän jätti mainitsematta, että yhtiön sisäinen tiedotuskulttuuri eli tiedottaminen työntekijöille odotettavista tapahtuvista on retuperällä ja hän itse ei kykene johtamaan alaisiaan. Jokainen työntekijä saa huseerata yrityksessä yksin aivan miten haluaa ja kertoa asiakkaille mitä puppua ikinä keksiikään! Talouselämän haastattelema Räikkönen puolestaan sanoo, ettei hänellä tai yrityksellä ole tietoa asiasta - NO EIPÄ TIETENKÄÄN! Eihän lapsenakaan kehdannut naapurien kuullen kertoa äiskälle tai iskälle, että on tainnut tullut vetelät housuun!

EDELLEEN: Yhtä ihmeellinen on Markus-reppanan työpaikka kuin koko Bussiness Finlandin rahanjako sotku! Kuinka esimerkiksi lohtusuklaan markkinointiin voi saada 100 000 € kehittämisrahaa tai bloggaaja hankkia audio- ja videopalveluiden sekä -tuotteiden kehitystyötä asiantuntijoilta 38 000 €, jos lohtusuklaan tuotoilla tai muotiblogeilla pitäisi jossain vaiheessa kuolettaa tuotantokustannukset? Ai niin, rahahan on ilmaista, sillähän nostetaan Suomi suosta, joten yritysten kehittämiskustannuksista ei tarvitse välittää tuon taivaallista!
Business Finlandin korkealla ammattitaidolla myönnetty kehittämis/koronatuki paljasti suomalaisten bisnespomojen ja helppoheikkien häikäilemättömän ahneuden - ”Hei, nyt me saadaan ihmisten hädällä ilmaista rahaa!” Ja samalla se toi esille kaikessa alastomuudessaan poliitikkojen ja virkamiesten kyvyttömyyden ymmärtää elämän realiteetteja ja talouselämän todellisuutta - ahneutta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti